Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

Thursday, November 10, 2011

၀ိသာခါ(ကဆုန္လ)ပြဲေတာ္

ဖြား+ ၿဖစ္+ ေဟာ+ စံ= ဤေလးတန္ ၊ မွတ္ရန္ ကဆုန္လ

ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားရဲ႕ ပြဲေတာ္မ်ားအနက္ ၀ိသာခါပြဲေတာ္ဟာ အထြတ္ဆံုး၊ အျမတ္ဆံုးျဖစ္ပါတယ္။ ၀ိသာခါဆိုတာ အိႏၵိယရဲ႕လ၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေမလ၊ ျမန္မာလိုလအေနျဖင့္ ကဆုန္လျဖစ္ပါတယ္။ ကဆုန္လျပည့္ေနမွာပဲ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ ဖြားျမင္ေတာ္မူ၊ သဗၺညဳတေရႊဥာဏ္ေတာ္ရျပီး ဘုရားအျဖစ္ေရာက္ေတာ္မူ၊ ပရိနိဗၺာန္စံ၀င္ေတာ္ မူခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ ကိုယ္က်ိဳးမငဲ့၊ အမ်ားအက်ိဳးကို ထမ္းရြက္ခဲ့တဲ့ဘ၀ဟာ အလြန္တရာ မွတ္သားထိုက္ပါတယ္။ ခရစ္ေတာ္မေပၚမီ (၆၂၃) ၀ိသာခါ(ကဆုန္လ)ရဲ႕ လျပည့္ေန႔မွာ လုမၺနီအင္ၾကင္းေတာမွာ ဖြားျမင္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ခမည္းေတာ္ျဖစ္သူဟာ ကပိလ၀တ္ျပည္ရဲ႕ ဘုရင္သုေဒၶါဓနမင္းႀကီးျဖစ္ျပီး မယ္ေတာ္ကေတာ့ မိဖုရားေခါင္ႀကီး မယ္ေတာ္မာယာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားအေလာင္းေတာ္ဖြားျမင္ေတာ္မူခ်ိန္မွာ အတိတ္ၾကီး နိမိတ္ၾကီးျဖစ္ေပၚလာျပီး မ်က္မျမင္မ်ား အလင္းရျခင္း၊ နားပင္းသူမ်ား အသံၾကားရျခင္း၊ ဆြံ႔အသူမ်ား စကားေျပာႏိုင္ျခင္း၊ ေကြးေကာက္သူမ်ား ျပန္ေကာင္းျခင္း၊ ေျခမသန္သူမ်ားသန္မာစြာေလွ်ာက္လမ္းႏိုင္ျခင္း စသည္တို႔ျဖစ္ေပၚခဲ့ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဘုရင္ၾကီးဟာ ပညာရွိအသိတရေသ့ၾကီးကို ဘုရားအေလာင္းေတာ္ရဲ႕ လကၡဏာကိုဖတ္ခိုင္းဖို႔ ဖိတ္ၾကားလုိက္ပါတယ္။ အသိတ ရေသ့ၾကီးဟာ သားေတာ္ကိုေတြ႔ျမင္တာနဲ႔ တစ္ျပိဳင္နက္ ဦးစြာရႊင္ၾကည္တဲ့ႏွလံုးနဲ႔ ျပံဳးၿပီးေနာက္ မခ်ိတဲ့ႏွလံုးနဲ႔ ငိုေၾကြးျပန္ပါတယ္။ ထုိသေဘာကို ဘုရင္ၾကီးက ေမးျမန္းေသာအခါ ရေသ့ၾကီးက နိမိတ္လကၡဏာေတာ္ေတြအရ သားေတာ္ဟာ ဧကန္စင္စစ္ဘုရားျဖစ္ျပီး ေလာကၾကီးရဲ႕၀ဋ္ဒုကၡအေပါင္းကို လြတ္ေျမာက္ေစမွာပဲလို႔ ျမင္ရလို႔ ရႊင္ျပတဲ့ႏွလံုးႏွင့္ျပံဳးမိျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ သိုေပမယ့္ သည္ေပ်ာ္ရြင္ၾကည္ႏူးဖြယ္ ရာမ်ားကို ၾကံဳဆံုခြင့္မရေတာ့ပဲ မိမိဘ၀နိဂံုးခ်ဳပ္ရမည္အေၾကာင္းကို ဆင္ျခင္မိတဲ့အတြက္ မ်က္ရည္က်ငိုေၾကြးမိေၾကာင္းရွင္းျပ ေလတယ္။

ရေသ့ၾကီးက သားေတာ္သည္ နိမိတ္ၾကီးေလးပါးျဖစ္ေသာ သူအို၊ သူနာ၊ သူေသ၊ ရဟန္းကိုျမင္၍ ေလာကၾကီးကို စြန္႔ခြာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဘုရင္ၾကီးအား ေျပာၾကားေပသည္။ ဘုရင္ၾကီးသည္ သားေတာ္အား ဘုရားအျဖစ္သို႔ မေရာက္ေစလို။ ေလးကၽြန္းလံုးကိုပိုင္ေသာ စၾကာမင္းၾကီးအျဖစ္ကိုသာ ေတြ႔ျမင္လုိျပီး သားေတာ္အပါးတြင္ နိမိတ္ေလးပါး မကပ္ႏိုင္ေစရန္ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ တစ္မိုင္ခန္႔စီအကြာ၌ အေစာင့္မ်ားခ်ထားေလသည္။ သိုေပမယ့္ အသက္ (၂၉) ႏွစ္ေရာက္ေတာ္မူေသာအခါ အမွန္တရားလင္းေရာင္ျခည္ဟာ သမ္းလို႕လာပါတယ္။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ဟာ နိမိတ္ၾကီးေလးပါးအား ေတြ႔ျမင္ျပီး လူတုိ႔သည္ အဘယ္မည္ေသာ အရပ္ကလာ၍ ဘယ္အေရးေၾကာင့္အသက္ရွင္ေနရျပီး။ အဘယ္မည္ေသာ အရပ္ဆီသို႔ သြားၾကရကုန္သနည္းဆိုတဲ့ ေမခြန္းၾကီးသံုးရပ္နဲ႔ အေျဖကိုရွာဖို႔ သူ႔ဘ၀ကိုနစ္ျမဳပ္ေတာ့မယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္ပါတယ္။ လူတုိ႔သည္ အဘယ္ေၾကာင့္ အုိၾကသနည္းဆိုတဲ့ေမးခြန္းကို ေမးေပမယ့္ဘယ္သူမွ မေျဖၾကားႏိုင္ပါဘူး။

ေနာက္ဆံုး စတုတၳေျမာက္နိမိတ္ၾကီးျဖစ္တဲ့ ရဟန္းေတာ္ကို ေတြ႔ျမင္ရတဲ့အခါ ရဟန္းေတာ္ရဲ႕ၾကည္လင္ေအးခ်မ္းတဲ့ မ်က္ႏွာေတာ္ေၾကာင့္ အုိျခင္း၊ နာျခင္း၊ ေသျခင္းေဘးတို႔မွ လြတ္ကင္း ေစမည့္သေဘာကို ဖြင့္ျပသလို အေလာင္းေတာ္မင္းသား ခံစားလိုက္ရပါတယ္။ ရဟန္းေတာ္ရဲ႕သြင္ျပင္ေၾကာင့္ စစ္မွန္တဲ့ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ့မူဟာ ျငိမ္းခ်မ္းမူနဲ႔ နားလည္မူ(ကိုယ္ခ်င္းစာမူ) တရားတို႔အေပၚမွာ မူတည္တယ္ဆိုတာ ျမင္ေယာင္လာပါေတာ့တယ္။

ဘုရားအေလာင္းေတာ္ သက္ေတာ္(၂၉)နွစ္အရြယ္မွာ နန္းစည္းစိမ္၊ ဇနီး၊ သားအပါအ၀င္ေလာကီစည္းစိမ္အားလံုးကို စႊန္႔လႊတ္ျပီး တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္း အိႏၵိယျပည္ရဲ႕ေတာေတာင္ မ်ားအတြင္းမွာ အမွန္တရားကိုရွာေဖြဖို႔ထြက္လာ ပါေတာ့တယ္။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ဟာ ဒုကၠရစရိယ (၆)ႏွစ္ပတ္လံုးက်င့္ၾကံၿပီး ရာသီဥတုဒဏ္ေၾကာင့္ က်န္းမာေရးထိခိုက္ျခင္း၊ ျပင္းထန္စြာ က်င့္ၾကံအားထုတ္မူေၾကာင့္ နာက်င္ကိုက္ခဲျခင္းနဲ႔ အစာအာဟာရ ခ်ိဳ႕တဲ့မူဒဏ္မ်ားခံစားရျပီး၊ ေနာက္ဆံုးစိတ္မေကာင္းျဖစ္ရပါေတာ့တယ္။ ခုလို ဒုကၠရစရိယာကို က်င့္ျခင္းအားျဖင့္ အက်ိဳးမျပီးေၾကာင္း သေဘာေပါက္လာပါေတာ့တယ္။ သည္အခါမွာ အတူပါလာေသာ တပည့္သာ၀ကမ်ားက အစာ အာဟာရမ်ားကို အျပစ္ရွိသူနဲ႔မျခား စားေနပါျပီ ဆိုျပီး သူ႔အပါးက ေရွာင္ခြာသြားၾကပါတယ္။

တပည့္သာ၀ကမ်ားက စြန္႕ခြာၾက၊ ေရွ႕အလားအလာကလည္း မေရရာတဲ့ အေျခအေနမွာရွိေနပါတယ္။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ဟာ အကိုင္းအခက္မ်ားျဖန္႕က်က္ေနတဲ့ ေဗာဓိပင္ရင္းမွာ ငါသည္ တရားမေတြ႕သမွ် ဤေနရာက မထေတာ့ဆုိတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ႔ ထိုင္လုိက္ပါတယ္။ အဲဒီေန႔မွာပဲ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ဟာ ဗုဒၶအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ၀ိသာခါ(ကဆုန္လ)ရဲ႕လျပည့္ေန႔ သက္ေတာ္ (၃၅)ႏွစ္အရြယ္မွာ ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိေတာ္မူပါတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ (၄၅)ႏွစ္တာကာလပတ္လံုး လွည့္လည္ျပီး သတၱ၀ါအေပါင္းကို ဆင္းရဲျခင္းလြတ္ေျမာက္ေအာင္ ေဟာေျပာခဲ့ပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႔ အလယ္အလတ္ လမ္းစဥ္ျဖစ္တဲ့ ေဟာၾကားခ်က္မ်ားကို ဓမၼလို႔ ေခၚတြင္ေစခဲ့ပါတယ္။ စိတ္အလိုလိုက္ျခင္းႏွင့္ ကိုယ္ကိုညႇဥ္းပန္းျခင္းဆိုတဲ့ အစြန္းႏွစ္ပါးကိုေရွာင္ရွားျပီး အလယ္အလတ္လမ္းစဥ္ကို ေဟာၾကားခဲ့တာ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း(၂၅၀၀)ေက်ာ္နဲ႕မျခား ယေန႕တိုင္ေအာင္ ေကာင္းမြန္မွန္ကန္လွ်က္ တည္ရွိေနပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ သက္ေတာ္(၈၀)အေရာက္ ၀ိသာခါ(ကဆုန္လ)ရဲ႕ လျပည့္ေနမွာပဲ ပရိနိဗၺာန္စံ၀င္ေတာ္မူပါတယ္။

သည္သံုးရက္ေသာ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ၾကီးကို အထိမ္းအမွတ္ျပဳတဲ့အေနနဲ႔ ၀ိသာခါ(ကဆုန္လ)ပြဲေတာ္ကို က်င္းပျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ေလာကရဲ႕ဆင္းရဲဒုကၡအေပါင္းဟာ အသိဥာဏ္ကင္းမဲ့မူေၾကာင့္ျဖစ္ရတယ္။ အမွန္တရားကို ကိုယ္တိုင္သိျမင္မွလည္း ပညာဥာဏ္ကင္းမဲ့မူကို တိုက္ဖုိက္ႏိုင္မယ္ဆိုတာ ဗုဒၶ၀ါဒရဲ႕အေျခခံ ျဖစ္ပါတယ္။ အကုသိုလ္ႏွင့္မတရားမူမ်ားဟာ ပညာဥာဏ္ကင္းမဲ့မူက ေပါက္ဖြားလာတယ္လုိ႔ ရွင္ေတာ္ဘုရားက အၿမဲပဲဆံုးမေဟာၾကားေတာ္မူပါတယ္။ အကယ္၍သာ လူသားမ်ားအေနနဲ႔ အရာရာကို ၾကည္လင္စြာျမင္ၾကမယ္ဆိုရင္ လူတိုင္းအမွန္တရားကို လုပ္မိၾကမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္လူတိုင္းေကာင္းမြန္ေျဖာင့္မတ္ျပီး ကိုယ္က်င့္တရားနဲ႔ ျပည့္စံုစြာေနႏိုင္ၾကရေအာင္ဆိုရင္ အမွန္တရားျမင္ေရးဟာ ခၽြင္းျခက္မရွိ လိုအပ္ပါတယ္။

လူမ်ားဟာ ပညာဥာဏ္မဲ့တဲ့အခါ အကုသိုလ္မ်ားနဲ႔ ေလာကရဲ႕ ၀မ္းနည္းဖြယ္ရာမ်ားကို က်ဴးလြန္ခံစားၾကရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သစၥာေလးပါးတရားရဲ႕ ပထမအခ်က္ဟာ ခံစားရမူ (ဒုကၡသစၥာ)ျဖစ္ပါတယ္။ ခႏၶာငါးပါး၏ခံစားမူ၊ စံစားမူမွန္သမွ်သည္ ဒုကၡသစၥာမည္ပါတယ္။

လူတို႔ဟာ မိမိမရႏိုင္တဲ့အရာကို လိုခ်င္တပ္မက္ေနၾကတဲ့အျဖစ္ေတြ၊ မိမိထမ္းရြက္ရမဲ့ တာ၀န္မ်ားကေရွာင္ကြင္းဖုိ႔ ၾကိဳးစားေနၾကတဲ့အျဖစ္ေတြကို ေနစဥ္နဲ႕အမွ် ၾကံဳေတြ႔ရပါတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ စြဲလမ္းတပ္မက္မူမ်ားဟာ လူတို႔ကို ပ်က္စီးေစပါတယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶျမတ္စြာက လိုခ်င္တပ္မက္မူဟာ လူတို႔ရဲ႕အၾကီးမားဆံုးရန္သူျဖစ္တယ္လို႔ ဆံုးမေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ဘာအတြက္လဲဆိုရင္ လိုခ်င္တပ္မက္မူေၾကာင့္ ဆင္ျခင္တံုတရား ကင္းမဲ့ေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သစၥာေလးပါးတရားရဲ႕ ဒုတိယအခ်က္ဟာ ခံစားမူရဲ႕ အေၾကာင္းတရား(သမုဒယသစၥာ) ျဖစ္ပါတယ္။ ဆင္းရဲဒုကၡအေပါင္းကိုျဖစ္ေစေသာ အေၾကာင္းတရားသည္ သမုဒယသစၥာမည္၏။ လိုခ်င္တပ္မက္မူနဲ႔ မပ်က္မယြင္း ထိန္းသိမ္းလိုမူတို႔ဟာ စိတ္မခ်မ္းမသာျဖစ္ေစျခင္းရဲ႕ အဓိကအေၾကာင္းအရင္းေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ပစၥည္းဥစၥာမ်ားအေပၚ စြဲလမ္းတပ္မက္မူေၾကာင့္ သည္ပစၥည္းဥစၥာမ်ား ေပ်ာက္ကြယ္ေသာအခါ စိတ္မခ်မ္းမသာ ျဖစ္ၾကရပါတယ္။ တစ္ခုခုအေပၚ အထင္အျမင္ေသျခင္း(သို႔မဟုတ္) မလိုမုန္းထားျခင္းဟာ စိတ္မခ်မ္းေျမ့မူနဲ႔စရပါတယ္။

ျမတ္ဗုဒၶက အရာတစ္ခုခုကို ကိုယ္က်ိဳးရွာ လိုခ်င္တပ္မက္မူ(ေလာဘ)နဲ႔ အရယူတဲ့အခါမွာ မိမိရဲ႕ကိုယ္က်င့္သိကၡာမ်ားကို စႊန႔္လႊတ္လိုက္ရတဲ့အခါရွိတယ္။ သို႔ေပမယ့္ သည္အရာ၀တၱဳဟာ တစ္ခါတစ္ရံ အဖိုးတန္ခ်င္မွတန္ေပလိမ့္မယ္လို႔ ဆံုးမေတာ္မူခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္က်ိဳးရွာ လိုခ်င္တပ္မက္မူ(ေလာဘ)ဟာ အသိတရားရဲ႕တန္ဖိုးကို က်ဆင္းထိခိုက္ ေစပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ သည္ကိုယ္က်ိဳးရွာ လိုခ်င္တပ္မက္မူ(ေလာဘ)ဟာ ကိုယ္က်င့္သိကၡာထက္ ပိုင္ဆိုင္မူ၊ မူထက္ လူကို အဓိကထား ဦးစားေပးတတ္ၾကလို႔ပါပဲ။

သစၥာေလးပါးတရားရဲ႕ တတိယအခ်က္ကေတာ့ ခံစားမူမွလြတ္ေျမာက္ေရး(နိေရာဓသစၥာ) ျဖစ္ပါတယ္။ ဆင္းရဲဒုကၡအေပါင္း၏ အၾကြင္းမရွိ ျပီးစီးခ်ဳပ္ျငိမ္းျခင္းသည္ နိေရာဓသစၥာမည္၏။ ကိုယ္က်ိဳးရွာ လိုခ်င္တပ္မက္မူ(ေလာဘ)ကို ျငိမ္းသတ္ႏိုင္မွသာ ရရွိၾကမွာျဖစ္ပါတယ္။

သည္တရားနဲ႔ဆင္ျခင္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ေသျခင္းတရားကို ေၾကာက္တတ္တဲ့သေဘာဟာ တြယ္တာမူ(သံေယာဇဥ္)ေၾကာင့္ ျဖစ္ရပါတယ္။ အကယ္လုိ႔မ်ား လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ဟာ သူရဲ႕ပို္င္ဆိုင္မူကို မတြယ္တာခဲ့ရင္ ပိုင္ဆိုင္ျခင္း၊ ဆံုးရွံဳးျခင္းဆိုတာ သူ႔ကို တုန္လွုပ္ေခ်ာက္ခ်ားေစမွာမဟုတ္ပါဘူး။ တြယ္တာေနသမွ်ေတာ့ ေပ်ာက္ပ်က္ဆံုးရွံဳးမူရွိရင္ ပူေဆြးေသာက ေရာက္ၾကရမွာပါ။ သည္လိုပူေဆြးျပီး ငိုေၾကြးေနသမွ် သူ႕မွာ ပညာဥာဏ္အလင္း ဆိတ္သုဥ္းေနမွာျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ အလယ္အလတ္လမ္းနဲ႔အညီ တက္လွမ္းႏုိင္ေအာင္ မဂၢင္ရွစ္ပါးတရားကို နားလည္သေဘာေပါက္ဖုိ႔လိုပါတယ္။ မဂၢင္ရွစ္ပါးတရားေတြကေတာ့

(၁) သမၼာဒိဠိ- သစၥာေလးပါးတရားကို ေကာင္းစြာျမင္ျခင္း၊

(၂) သမၼာသကၤပၸ- ေကာင္းေသာအၾကံကိုၾကံျခင္း၊

(၃) သမၼာ၀ါစာ- ေကာင္းေသာစကားကုိဆိုျခင္း၊

(၄) သမၼာကမၼႏၲ- ေကာင္းေသာအမူကိုျပဳျခင္း၊

(၅) သမၼာအာဇီ၀- ေကာင္းစြာအသက္ေမြးျခင္း၊

(၆)သမၼာ၀ါယမ- ေကာင္းစြာလံု႔လစိုက္ျခင္း၊

(၇)သမၼာသတိ- ေကာင္းစြာေအာက္ေမ့ျခင္း၊

(၈)သမၼာသမာဓိ- ေကာင္းစြာသမာဓိထူေထာင္ျခင္းတို႔ျဖစ္ၾကပါတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ေဟာၾကားေသာတရားမ်ားကို အေျခခံျပီး ထူးျခားျမင့္ျမတ္တဲ့ အဆံုးစြန္တရားေလးပါးကေတာ့ စိတ္၊ ေစတသိက္၊ ရုပ္၊ နိဗၺာန္တုိ႔ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ သို႔ေပမယ့္ ဗုဒၶ၀ါဒဟာ သမိုင္းနဲ႔စာေပရူေထာင့္သက္သက္ကၾကည့္ျပီး ေလ့လာအပ္တဲ့ ဘာသာရပ္မဟုတ္ပါဘူး။ ေလ့လာမွတ္သားျပီး ေန႔စဥ္ဘ၀မွာ လိုက္နာက်င့္သံုးၾကဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ သည္လိုလက္ေတြ႔မက်င့္သံုးပဲနဲ႕ေတာ့ အမွန္တရားကိုသိရွိသေဘာေပါက္ၾကမွာမဟုတ္ပါဘူး။

ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶတရားေတာ္မ်ားကို ေလ့လာမွတ္သားၾက၊ က်င့္ၾကံအားထုတ္ၾက၊ လက္ေတြ႔အေကာင္အထည္ေဖာ္ၾကဖို႔လိုပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္က်င့္ၾကံအားထုတ္ျခင္းဟာ ရည္မွန္းခ်က္ ပန္းတိုင္ပဲ မဟုတ္ပါလား။ ဗုဒၶရဲ႕အဆံုးအမနဲ႔ လမ္းညႊန္တရားမ်ားဟာ ယခုအခ်ိန္ထက္ပိုျပီး လိုအပ္တာမရွိေတာ့ပါဘူး။ ပညာဥာဏ္အလင္းရမွလည္း ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့မူ ရၾကမွာျဖစ္သလို ထြက္ေပၚလာမဲ့ ရလဒ္ဟာလည္း လူတိုင္းရဲ႕အဓိကဆႏၵ၊ မွန္ကန္တဲ့သဘာ၀ျဖစ္ေၾကာင္းပါ။

ဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္းက်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ
မွတ္ခ်က္။ ဆရာေတာ္အရွင္ေသဠိလ၏ ဗုဒၶတရားအဆီအႏွစ္မ်ားစာအုပ္မွ ထုတ္ႏႈတ္ေရးသားပါသည္။

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...